Alimentele bogate in vitamina C pentru a putea infrunta scaderile de temperatura

0
156
Alimente bogate in vitamina C

Printre vitaminele esentiale pentru starea de bine, se numara vitamina C, o vitamina foarte populara sau foarte cunoscuta. Printre beneficiile acestei vitamine esentiale, remarcam actiunea sa impotriva virusilor si bacteriilor, motiv pentru care trebuie sa o consumam zilnic pentru a ne intari sistemul imunitar, a rezista la raceli si infectii, dar si pentru a lupta impotriva oboselii, oferindu-ne un impuls imediat.

Vitamina C este, de asemenea, un antioxidant, protejeaza celulele impotriva imbatranirii, favorizeaza absorbtia fierului alimentar, regleaza nivelul colesterolului, ajuta la o mai buna gestionare a stresului, elimina metalele toxice din organismul nostru, intareste pielea, tesuturile si oasele si reduce tensiunea arteriala ridicata.

Care sunt beneficiile vitaminei C pentru organism?

Rolul unui fruct bogat in vitamina C este esential in organism:

Intarirea sistemului imunitar: Vitamina C este eficienta in combaterea bolilor si a posibilei slabiri a sistemului imunitar atunci cand este expus la virusi.

Producerea de globule rosii: Vitamina C ajuta la crearea globulelor rosii din sange, care sunt responsabile pentru transportul oxigenului de la plamani la tesuturi prin intermediul vaselor de sange.

Creste absorbtia fierului din plante: trebuie avut grija sa se combine alimentele bogate in fier cu fructe bogate in vitamina C. De exemplu: salata de linte si rosii, adaugarea de suc de lamaie la spanac etc.

Activeaza vindecarea ranilor: Puterea antioxidanta a vitaminei C accelereaza vindecarea ranilor si stimuleaza regenerarea celulara.

Sursele de vitamine variaza foarte mult, dar cele mai multe dintre ele apartin fructelor, mai rar legumelor. Valorile de mai jos corespund aportului de vitamina C in miligrame la 100 de grame. Deoarece, este nevoie de 110 mg de acid ascorbic pe zi, se poate, de exemplu, consuma 200 de grame de kiwi, adica de doua ori 59 mg de vitamina C pentru a atinge pragul necesar. Se poate manca si 400 de grame de coacaze rosii sau un ardei rosu crud. Cel mai bun mod de a varia placerile este, bineinteles, de a face combinatii si de a repartiza consumul de alimente pe parcursul zilei.

De exemplu, s-ar putea opta pentru o jumatate de portocala la micul dejun, urmata de o masa pe baza de broccoli sau varza de Bruxelles la pranz, si asta e tot ce trebuie pentru vitamina C.

Acerola: 1.000-1.677 mg/100g

Guava: 228 mg/100g

Coacaze negre: 200 mg/100g

Patrunjel: 190 mg/100g

Ardei rosu, crud: 162 mg/100g

Hrean, crud: 152 mg/100g

Varza cruda: 145 mg/100g

Goji uscat: 73-200 mg/100g

Napi (varfuri): 139 mg/100g

Ardei verzi si galbeni cruzi: 120 mg/100g

Broccoli, crud: 106 mg/100g

Litchi: 71 mg/100g

Fructe rosii crude (zmeura, capsuni, coacaze rosii, coacaze negre): 87 mg/100g

Lamaie: 65 mg/100g

Fructe de kiwi: 59 mg/100g

Varza de Bruxelles (gatita): 58 mg/100g

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here