Educatia copilului – metoda Montessori

Cel mai important lucru despre metoda Montessori este ca fiecare copil este special si ar trebui abordat in acest fel.

0
20
metoda Montessori

Conform cunoscutei metode Montessori, educatia si cresterea copiilor trebuie sa inceapa inainte de varsta de 3 ani si, in general, aceasta metoda are loc fara a manipula comportamentul prin pedepse si recompense. Obiectivul principal al metodei Montessori este legat de comunicare – intre copii si adulti, intre copii si copii. Este impartit in mai multe etape.

Etape in dezvoltarea copilului conform metodei Montessori

  • de la 0 la 3 ani – moment in care se dezvolta mentalitatea copilului, care este influentata de cea a adultilor;

  • de la 3 la 6 ani – copilul este cel mai adesea influentat de acei adulti care ii sunt cei mai apropiati pur mental;

  • de la 6 la 12 ani – copilul creste fara modificari;

  • de la 12 la 18 ani – in acest stadiu exista schimbari legate de crestere si sunt foarte asemanatoare cu acele modificari de la stadiul 1 (0-3 ani); Aceasta etapa este impartita conditionat in doua subetape:

  • de la 12 la 15 ani;

  • de la 15 la 18 ani.

Abordarile metodei Montessori pot fi aplicate la gradinita, scoala si acasa. Principalul lucru despre metoda Montessori este ca grupele se formeaza cu copii de varste diferite pentru ca cei mai mici sa invete de la cei mai mari.

Rolul adultului / profesorului / parintelui este de a observa procesul si de a-l conduce, dar nu de a interveni activ in el. Acest tip de comunicare este extrem de util pentru toate partile. Copiii invata sa comunice cu oameni de toate varstele, ceea ce in viitor le aduce doar aspecte pozitive.

Cel mai important lucru despre metoda Montessori este ca fiecare copil este special si ar trebui abordat in acest fel. De aceea nu exista un singur program sau metoda pentru a invata toti copiii. De aceea, materialele utilizate in metoda Montessori sunt diverse: abilitati practice si senzoriale, limbaj si matematica etc. si totul este legat de lumea din jur.

Este bine de amintit ca fiecare copil invata diferit si este important sa i se ofere posibilitatea de a invata folosind propriul ritm si metodele de autocunoastere.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here