Sfaturi practice pentru cresterea motivatiei lucrului de acasa

Multe persoane viseaza sa lucreze de acasa. Insa inainte de a se arunca in proiectele de acest fel, este bine de stiut ca viata sedentara de acest fel are atat avantaje, cat si dezavantaje

0
284
sfaturi practice

Multe persoane viseaza sa lucreze de acasa. Insa inainte de a se arunca in proiectele de acest fel, este bine de stiut ca viata sedentara de acest fel are atat avantaje, cat si dezavantaje. Pentru imbunatatirea eficientei in munca de acasa, mai jos sunt oferite cateva sfaturi practice si pretioase.

  • Comunicarile profesionale trebuie prioritizate

Timpul de lucru este unul pretios. Muncind de acasa, oamenii isi asuma riscul aparitiei unor momente de confuzie intre viata privata si cea profesionala. Cei dragi nu ar trebui sa interfereze cu munca, iar linistea de care este nevoie trebuie sa fie deplina.

Se poate face o distinctie intre timpul profesional si viata privata prin crearea unei adrese de email utilizate in scop profesional, iar daca este posibil este recomandat acelasi lucru si pentru linia de telefon. In plus, este recomandata stabilirea unor intervale de timp in care sa nu se tolereze nicio vizita sau apel telefonic personal.

  • Crearea unui program de lucru

Toti cei care lucreaza de acasa spun ca partea cea mai grea este sa se ajunga la munca. De fapt, spre deosebire de birou, casa este plina de mai multi factori de distractie. Pentru a-i elimina, este recomandata oprirea retelelor sociale, mentinerea distantei fata de televizor, de radio sau de consola de jocuri.

Este nevoie de crearea unui program de lucru si de mentinerea acestuia. De asemenea, este recomandata verificarea periodica a evolutiei sarcinilor de lucru pentru asigurarea eficientei la locul de munca.

  • Asigurarea pauzelor necesare

Cand spatiul de locuit devine birou de lucru, uneori devine foarte dificila deconectarea. Viata de familie poate suferi din aceasta cauza, insa pentru ca o persoana sa nu devina dependenta de munca, este nevoie de configurarea unor pauze regulate in timpul carora ar fi bine sa se iasa la aer curat.

La sfarsitul zilei, solutia vine prin inchiderea calculatorului si refuzul de a mai raspunde la orice solicitare legata de munca.

  • Crearea unor legaturi necesare

Pot fi construite relatii extra-profesionale cu ceilalti colegi de munca, chiar si de la distanta. Cateva schimburi prietenoase de idei si impresii vor face sarcinile mai placute.

De asemenea, este recomandata socializarea cu ceilalti angajati ai companiei prin interesul fata de preocuparile lor actuale sau fata de cele mai diverse subiecte posibile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here