Cat de dificila este masurarea compresiei unui motor?

Testul de compresie este cea mai eficienta metoda de identificare a eventualelor nereguli majore ale motorului, fiind un test usor de realizat, in cadrul caruia se folosesc numai cateva instrumente dedicate, iar informatiile astfel obtinute sunt extrem de utile, mai ales pentru testarea performantelor masinilor la mana a doua

0
320
compresiei unui motor

Una dintre cele mai importante componente ale unui autoturism, fara de care functionarea acestuia nu ar fi posibila, este motorul. Motorul este componenta care indeplineste un rol major pentru functionarea autoturismelor, iar orice mica defectiune a acestuia poate fi dificil sau imposibil de remediat si presupune costuri foarte mari pentru bugetul oricarui sofer.

Testul de compresie este cea mai eficienta metoda de identificare a eventualelor nereguli majore ale motorului, fiind un test usor de realizat, in cadrul caruia se folosesc numai cateva instrumente dedicate, iar informatiile astfel obtinute sunt extrem de utile, mai ales pentru testarea performantelor masinilor la mana a doua.

Ce este raportul de compresie al motorului si cum se poate realiza masurarea exacta a acesteia?

Motorul este o piesa care indeplineste functii din cele mai complexe, ceea ce inseamna ca sunt implicati mai multi factori in optimizarea performantelor, printre care si puterea, capacitatea cilindrica, kilowatii si raportul de putere sau de compresie. Raportul de compresie este calculat pornind de la volumul camerei de ardere dintr-un piston cand acesta se afla in cea mai de jos treapta supra volumul camerei de ardere, atunci cand pozitia pistonului este cea mai ridicata. Cu cat raportul de compresie genereaza o valoare mai mare, cu atat puterea motorului creste.

Sunt mai multe situatii in care testul de masurare a compresiei unui motor isi gaseste justificarea, si anume in observarea unei scaderi a performantelor motorului sau in cazul in care conducatorii auto doresc sa isi cumpere o masina la mana a doua. Valoarea optima a raportului de compresie este de 16-24 de bari in cazul motoarelor diesel si de 6-10 bari in cazul motoarelor pe benzina.

Realizarea testului de compresie se poate face in orice service specializat, dar si acasa. Cei care opteaza pentru a doua varianta trebuie sa aiba in vedere procurarea instrumentelor necesare pentru acuratetea masuratorii. Astfel, va fi necesar un compresmetru care nu costa mai mult de 200 de RON, dar care ii ajuta pe conducatorii auto sa masoare gradul de compresie al fiecarui piston.

Pasii necesari pentru efectuarea testului sunt: scoaterea cablurilor bujiilor, deconectarea furtunurilor de alimentare ale injectoarelor, scoaterea pe rand a bujiilor, introducerea compresmetrului in locul destinat bujiilor, actionarea miscarilor vibrochenului, citirea valorilor de pe manometru si repetarea operatiunii pentru fiecare piston in parte.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here