Totul despre dieta mediteraneană

În esenţă, a urma o dietă mediteraneană înseamnă a mânca asemănător oamenilor din regiunea mediteraneană. O dietă tradiţională din regiunea mediteraneană include o porţie generoasă de produse proaspete, cereale integrale şi leguminoase, precum şi unele grăsimi şi peşte.

0
57
dieta traditionala

Mulţi medici şi nutriţionişti recomandă o dietă mediteraneană pentru a preveni bolile şi pentru a menţine sănătatea întregului organism pentru o perioadă cât mai lungă de timp. Dieta mediteraneană, spre exemplu, pune accent pe fructe, legume şi cereale integrale şi include mai puţine lactate şi carne decât o dietă tipică occidentală.

În esenţă, a urma o dietă mediteraneană înseamnă a mânca asemănător oamenilor din regiunea mediteraneană. O dietă tradiţională din regiunea mediteraneană include o porţie generoasă de produse proaspete, cereale integrale şi leguminoase, precum şi unele grăsimi şi peşte.

Pentru ca dieta să aibă rezultatele scontate, oamenii ar trebui să consume:

  • o mare varietate de legume, fructe şi cereale integrale;

  • grăsimi sănătoase, cum ar fi nucile, seminţele şi uleiul de măsline;

  • cantităţi moderate de lactate şi peşte;

  • foarte puţină carne albă şi carne roşie;

  • puţine ouă;

  • vin roşu cu moderaţie.

Dieta mediteraneană pune accent pe alimentele vegetale mult mai mult decât în cazul altor diete. Nu este neobişnuit ca legumele, cerealele integrale şi leguminoasele să constituie cea mai mare parte a unei mese. Oamenii care urmează dieta gătesc, de obicei, aceste alimente folosind grăsimi sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline, şi adaugă o mulţime de condimente aromate pentru un plus de savoare.

Mesele pot include porţii mici de peşte, carne sau ouă. Apa şi apa minerală sunt cele mai bune alternative, dar pot fi consumate şi cantităţi moderate de vin roşu. Persoanele care urmează o dietă mediteraneană trebuie să evite următoarele alimente:

  • pâinea albă, pastele albe şi aluatul de pizza care conţine făină albă;

  • uleiurile rafinate, care includ uleiul de soia;

  • alimentele cu zaharuri adăugate, cum ar fi produse de patiserie, sucurile şi bomboanele;

  • carnea, hot dog si alte preparate din carne;

  • alimente procesate sau ambalate.

Dieta mediteraneană primeşte multă atenţie din partea comunităţii medicale, deoarece multe studii au arătat că există o mulţime de beneficii pentru organism, printre care se numără:

  • Reducerea riscului de boli cardiovasculare;

  • Îmbunătăţirea calităţii somnului – Într-un studiu din 2018, oamenii de ştiinţă au explorat modul în care dieta mediteraneană influenţează somnul. Cercetările lor au sugerat că respectarea unei diete mediteraneene poate îmbunătăţi calitatea somnului la adulţi, însă dieta nu pare să afecteze calitatea somnului la persoanele tinere;

  • Pierdere în greutate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here